درمان شکستگی تیغه بینی

عمل بینی شکسته

آنچه می خوانید...

عمل بینی شکسته در چه صورت انجام می شود؟ در اثر ضربه به بینی، ممکن است استخوان بینی دچار شکستگی شود. این مورد علاوه بر ایجاد ناهماهنگی در جنبه زیبایی بینی، ممکن است دچار ایجاد مشکلات تنفسی جدی در فرد شود. در این هنگام برای بهبود بینی و اصلاح راه تنفسی مکن است سپتورینوپلاستی توصیه شود. شکستگی در بخش های مختلف بینی ممکن است اتفاق بی افتد. اگر بینی شما هم دچار شکستگی شده است یا به این موضوع شک کردید، در ادامه مقاله با ما همراه باشید.

شکستگی در کدام بخش های بینی ممکن است اتفاق بی افتد؟

شکستگی در اثر زمین خوردن، تصادفات جاده ای، وارد شدن ضربه جدی به بینی و این موارد ممکن است در بخش های مختلفی از بینی ایجاد شود. در ادامه مقاله به آن می پردازیم:

شکستگی تیغه بینی

شکستگی تیغه سپتوم

وارد شدن ضربه به تیغه میانی بینی به صورت مستقیم و یا غیر مستقیم ممکن است در این زمینه تاثیر گذار باشد. گاهی با ورن شدن ضربه به لاین بخش تیغخه بینی به صورت کامل دچار شکستی نمی شود. بلکه جا به جا شده و برفرمی بینی و یا مشکلات تنتفسی ایجاد می کند. جراحی انحراف بینی در این زمینه تاثیرگذار است.

جا به جایی غضروف بینی

غغضروف های بینی نیز ممکن است دچار شکستگی شود. جابه جایی و شکستگی غضروف های بینی یکی از شایع ترین انواع شکستگی های صورت است.

غضروف بینی بافت نرم تری دار و دیر تر دچار آسیب می شود. به همین دلیل است که در کودکان این مورد کمتر دیده می شود. امما در صورت بروز اسیب به این بخش باید به متخصص گوش و حلق و بینی مراجعه شود.

نشانه های شکستگی بینی را بشناسید

گاهی اوقت با وارد آمدن برخی آسیب هعا به بینی به اسن موضوع شک می کید که ایا بینی شا دچار شکستگی و آسیب شده است؟ برخی موارد هستند که می توانید با کمک آن ها به این موضع پی ببرید.

• آیا بینی شما کبود و متورم شده است؟
  • آیا دچارخونرریزی از ناحیه بینی هستید؟
  • آیا در فرم بینی شما تغییر ایجا شده و بدفرم شده است؟
  • آیا تنفس از طریق بینی برای شمکا مشکل است؟
  • آیا پس از ضربه در بینی خود درد شدیدی احساس می کنید؟
  • آیا در مجرای بینی خود احساس انسداد و گرفتگی می کنید؟
  • ایا در ن.احی اطراف چشم شما کبودی وجود دارد؟

اگر جواب شما به سولات بالا مثبت است و یا اگر یکی از نشانه ها را به شدت تجربه می کنید، لازم است هرچه سریع تر به متخصص گوش و حلق و بینی تجربه کنید.

شکستگی تیغه ببینی بعد از جراحی

شکستگی بینی بعد از رینوپلاستی

بعد از جراحی بینی نیز ممکن است این مورد برای شما ایجاد شود. اما این حرف درست نیست که بینی عمل شده از بینی طبیعی ضعیف تر است. در صورتی که دوران نقاهت جراحی بینی به طور کامل سپری شود، مقاوت بینی بعد از جراحیننیز مشکلی نخواهد داشت. اما در صورتی که در دوران ناقهت جراحی بینی هستید، باید بعه سدت از بینی خود ددر مقابل هرگونه ضربه مراقبت کنید.

✅ همچنین می توانید در آینده برای زیبایی بینی از مزایای عمل طبیعی بینی بهره ببرید

درمان شکستگی بینی

در صورتی که علائم شکستگی بینی را داشتید، باید هرچه سریع تر به بیماریتان منتقل شود. گاهی بینی در بخش اورژانس جا انداخته شده و داروهای ضد درد برای کاهش درد بیمار تجویز می شود. اما در برخی موارد نیز نیاز دارید به متخصص گوش و حلق و بینی مراجعه کنید و عمل بینی شکسته برای شما انجام خواهد شد.

رینوپلاستی بعد از شکستگی بینی

گاهی ممکن است نیاز داشته باشید جراحی زیبایی بینی انجام دهید. کسانی که در کودکی بینی آن ها دچار مشکل می شود، ممکن است در روند رشد آن مشکل ایجاد شده و همچنین در آینده نیاز به جذاحی زیبایی بینی برای برطرف شدن دفرمه شدن آن و یا جراحی انحراف بینی نیاز پیدا کنند.

اگر بینی شما به تازگی شکسته است و درمان های لازم را فرا گرفته اید، لازم است تا درمان و ترمیم بینی شما تکمیل شده و بعد از ان برای جراحی زیبایی بینی اقدام کنید.

حتی اگر بعد از رینوپلاستی دچار عوارض شدید و یاز به جراحی مجدد داشتید، در صورتی که این مشکل در تنفس شما اختلالی ایجاد کرده باشد، لازم است حداقل یکسال صبر کنید.

سخن آخر

شکستگی بینی یکی از شکستگی های رایج در ناحیه صورت است. در صورت نیاز لازم است عمل بینی شکسته انجام شود. در صورتی که بینی دچار آسیب شود، ممکن است فرد دچار مشکلات تنفسی شود. علائم شکستگی بینی شامل درد و خونریزی شدید است. در صورت مشاهده این علائم سریعا به پزشک مراجعه کنید. همچنین اگر در آینده فرم بینی شما دفرمه شد، با انجام جراحی زیبایی بینی می توانید این مشکل را برطرف کنید.

دکتر کیانا کیا

متخصص گوش و حلق و بینی و جراح سر و گردن جراح پلاستیک صورت و بینی فارغ التحصیل دکتری عمومی پزشکی از دانشگاه شهید بهشتی و دارای بورد تخصصی از دانشگاه شهید بهشتی می باشند. دکتر کیانا کیا دارای چندین سال سابقه موفق در زمینه جراحی بینی، صورت و پلاستیک می باشد و همچنین عضو کلینیک فوق تخصصی سینا در آلمان و ایران است.